@article { author = {ghamari, bayan and taheriniya, alibagher}, title = {Semiotics of the word fire in the Koran}, journal = {Religious Literature and Art}, volume = {2}, number = {5}, pages = {9-35}, year = {2017}, publisher = {Islamic Sciences and Culture Academy}, issn = {2538-5704}, eissn = {2821-2177}, doi = {10.22081/jrla.2017.47577.1126}, abstract = {Abstract Semiotics as a new interdisciplinary analysis, first by the leaders in the science, and the inquiry was Saussure. Semiotics or Semiology literature, a branch of semiotics is the study and analysis of literary texts concerned and the text that excelled in literature is no exception, and by this research method can be done through symbols and signs the and analysis of the text. Semiotics rooted in the works of Greek philosophers, such as Plato, in the twentieth century emerged as an independent knowledge and similar sciences such as hermeneutics , epistemology Semantics , etc. In this study, we sought the word "fire" to very frequent words in the Quran that the Quran is analyzed from the perspective of semiotics put. The research in this paper Like most social science papers for qualitative (descriptive data analysis based library) is. the term "fabrics" is obvious. Keywords: semiotics,Semiology , fire, Quran karim}, keywords = {Semiotics,Symulojy,fire,Quran}, title_fa = {نشانه شناسی واژه النار در قرآن کریم}, abstract_fa = {چکیده نشانه شناسی به عنوان یک روش تحلیلی جدید بین رشته‌ای، اولین بار توسط بزرگان این علم ، سوسور و پرس مطرح شد. نشانه شناسی یا سیمیولوژی متون ادبی ، یکی از شاخه‌های نشانه شناسی است که به بررسی و تحلیل متون ادبی می‌پردازد و البته متن قرآن که سرآمد متون ادبی است؛ از این قاعده مستثنی نیست و به وسیله این روش پژوهشی می‌توان از طریق نمادها و نشانه‌ها به بررسی و تحلیل این متن پرداخت. نشانه شناسی که ریشه در آثار فلاسفه یونان ، مانند افلاطون دارد، در قرن بیستم به عنوان یک دانش مستقل پدید آمد و مشابه دانش‌هایی چون هرمنوتیک، معرفت شناسی ومعناشناسی و ...است .در این پژوهش برآن شده ایم تا واژه "النار" را که در قرآن کریم از واژه‌های بسیار مکرر قرآن می‌باشد از منظر نشانه شناسی مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. روش پژوهش در این مقاله همانند اکثر مقالات علوم انسانی به صورت کیفی (توصیفی کتابخانه ای مبتنی بر تحلیل داده ها) می‌باشد. در این پژوهش ابتدا واژه النار تفسیر شده و به جایگاه آن در در ادیان مختلف پرداخته شده است و سپس جایگاه آن در قرآن مورد بررسی قرار گرفته است.و از طریق تشبیه و استعاره و سایر نشانه ها سعی بر آن شده تا لایه های پنهان معنایی واژه "النار" آشکار شود. کلید واژه: نشانه شناسی، سیمیایی، النار، قرآن}, keywords_fa = {نشانه شناسی,سیمیایی,النار,قرآن}, url = {https://jrla.isca.ac.ir/article_64862.html}, eprint = {https://jrla.isca.ac.ir/article_64862_d4c1eb33bb365a036c724c0b409835b3.pdf} } @article { author = {karimi fard, gholam reza}, title = {The Intertextual narrative in Al-Sahifah Al-Sajjadiyyah According to the theory Gérard Genette}, journal = {Religious Literature and Art}, volume = {2}, number = {5}, pages = {35-61}, year = {2017}, publisher = {Islamic Sciences and Culture Academy}, issn = {2538-5704}, eissn = {2821-2177}, doi = {10.22081/jrla.2017.47242.1119}, abstract = {The researches show that Sahifah Al-Sajjadiyyah has been influenced greatly by the holy Qur'an in the letter and spirit, even in terms of style and configuration, and including, the impact is undeniable. The Sahifah, while, like the Qur'an has the long text, but there is no disorder and contradiction and it has the discipline and a novel writing with great eloquence. Also it is out of the distribution structure and content. Three types of intertextuality, which is expressed in terms of Gérard Genette (Apparent - deliberate, deliberately - hidden and implicit), intertextual first and third are topics studied and ascertainable in Sahifah Al-Sajjadiyyah. According to the theory of "intertextuality" that We can call it "Garlic flow of ideas in the context of time and works", the Quran and infallible Speech before Imam Sajjad (AS) have been referenced his speech, literally and means, In the lot of prayers. In this research, the author has tried to prove the hypothesis that Imam Sajjad (AS) in terms of the context and the meaning and the style of discourse has Firm intertextual relations with the Holy Quran and speeches of the Imams before him (AS).}, keywords = {Sahifah Al-Sajjadiyyah,intertextuality,Gérard Genette}, title_fa = {بینامتنی روایی در صحیفة سجادیه بر اساس نظریة ژرار ژنت}, abstract_fa = {صحیفه سجادیه، درعین حالی که دارای متنی طولانی است، هیچگونه اختلال و تناقضی در آن راه ندارد و برخوردار از نظم و تألیفی بدیع همراه با فصاحت و بلاغت عالی و بدور از پراکندگی ساختاری و محتوایی است. صحیفه در حوزة لفظ و معنی تاثیرات فراوانی از متون روایی پیشین پذیرفته است، چنان که می توان گفت کلام حضرات معصومین (ع) در پیش از امام سجاد(ع) لفظاً و معناً، دستمایة سخن آن حضرت در بسیاری از دعاها بوده است. بر این اساس باید گفت که صحیفه از نظر بینامتنی، کتابی بسیار مهم و شاخص است. دو نوع بینامتنی: آشکار ـ تعمدی و بینامتنی ضمنی که در تقسیم بندی ژرار ژنت مطرح شده است، وجه بارز تاثیر پذیری در این کتاب شریف است. در این پژوهش، همین امر که سخنان امام سجاد (ع) از حیث متن و معنا و شیوة گفتمان، متاثر از سخنان حضرات معصومین (ع) در پیش از خود می باشد، مورد بررسی قرار گرفته است.}, keywords_fa = {امام سجاد(ع),صحیفة سجادیه,بینامتنی,ژرار زنت}, url = {https://jrla.isca.ac.ir/article_64863.html}, eprint = {https://jrla.isca.ac.ir/article_64863_74d3ecb25cf25c3a80bdefae90ca3a88.pdf} } @article { author = {khezri, ali and ballawy, rasool and mohadasy, abbas}, title = {The aesthetics of Fadakyeh Khotbeh based on formalist criticism}, journal = {Religious Literature and Art}, volume = {2}, number = {5}, pages = {61-83}, year = {2017}, publisher = {Islamic Sciences and Culture Academy}, issn = {2538-5704}, eissn = {2821-2177}, doi = {10.22081/jrla.2017.46872.1105}, abstract = {In the early twentieth century with the advent of a new school of "formalism", there was a huge change in the way of literary criticism. Unlike conventional methods of literary criticism, Formalists put form as the basis of their analysis. They bring up the concept of "defamiliarization" and believe of the text that has innovation is worthy to analysis. The movement also believes in the notion of "intertextuality" emphasized that the artwork exists in relation to previous works. Fadakyeh Khotbeh of Hazrat Zahra (peace be upon her), which has a strong protest against the deviations that arose after the death of the Prophet (peace be upon him) in the religion. because of its variety of novel techniques, this text are worthy. In this study, we intend to study the aesthetics of this Khotbeh descriptively and analytically based on formalistic criticism. The aim of this study is to manifest sermon literary techniques and their impact on the audience Results show that Hazrat Fatima (peace be upon her) in the form of managed care, has uttered speech by using the form beautifully and effectively .She use the literary devices artful, especially Defamiliarization, forcing the audience to understand her words, to reflect them. She also based on the Quran and the use of intertextual relations, tried to convince the audience that her speech is coincide exactly in accordance with the God's speech. The form and all its literary form factor devices, is fully consistent with the meaning and content.}, keywords = {Literary criticism,formalism,defamiliarization,intertextuality,Fadakyeh Khotbeh}, title_fa = {زیبایی‌شناسی خطبة فدکیّه بر اساس نقد فرمالیستی}, abstract_fa = {در اوایل قرن بیستم با ظهور مکتب جدیدی به نام «فرمالیسم»، تحول عظیمی در شیوة نقد ادبی به وجود آمد. فرمالیست‌ها بر خلاف شیوه‌های رایج نقد ادبی، فرم را مبنای تحلیل خود قرار دادند. آ وجود می‌آید. خطبة فدکیّة حضرت زهرا (س) که اعتراض شدیدی است علیه انحرافاتی که پس از رحلت پیامبر (ص) در دین به وجود آمد، به دلیل برخورداری از انواع شگردهای ادبی، از متونی است که شایستة چنین نقدی است. در این پژوهش برآنیم با روش توصیفی- تحلیلی، به بررسی زیباشناسی خطبة مذکور بر اساس نقد فرمالیستی بپردازیم. هدف از این پژوهش خوانش شگردهای ادبی این خطبه و میزان تأثیرگذاری آنها بر القای معانی به مخاطب می‌باشد. یافته‌ها نشان می‌دهد حضرت فاطمه (س) با اهمیّت دادن به شکل توانسته، سخنانی زیبا و اثرگذار با فرمی جذّاب بر زبان جاری نماید. وی با استفادة هنرمندانه از انواع شگردهای ادبی به ویژه آشنایی‌زدایی، مخاطب را وادار کرده برای درک سخنِ وی، به تعمّق و تفکّر بپردازد. حضرت (س) همچنین با استناد به آیات قرآن و استفاده از انواع روابط بینامتنی، ضمن تقدّس بخشیدن به کلام خویش، تلاش کرده به مخاطبین تفهیم کند آنچه که می‌گوید دقیقاً منطبق با کلام الهی است. فرم ظاهری خطبه و تمام شگردهای ادبی آن، به طور کامل در خدمت معنا و هماهنگ با محتوای مدّ نظر خطیب قرار دارد.}, keywords_fa = {نقد ادبی,فرمالیسم,آشنایی‌زدایی,بینامتنیت,خطبة فدکیّه}, url = {https://jrla.isca.ac.ir/article_64864.html}, eprint = {https://jrla.isca.ac.ir/article_64864_678d7cbad9131eaa0681bc6a3f9700e1.pdf} } @article { author = {tavakolniya, maryam and hasoomi, valiollh}, title = {Rereading the letters flow in the allegorical verses of words With the approach of cognitive semantics}, journal = {Religious Literature and Art}, volume = {2}, number = {5}, pages = {83-109}, year = {2017}, publisher = {Islamic Sciences and Culture Academy}, issn = {2538-5704}, eissn = {2821-2177}, doi = {10.22081/jrla.2017.46940.1107}, abstract = {Sometimes, we confronted with some verses in the Holy Quran that are similar with other verses in words؛ but this does not mean their same meaning, and each verse is dropped to present a specific conception that is apart from similar verses, and its content is not repetitive and is not without purpose؛ but in the interpretation of these verses we face with a uniformity in concept, because, mainly the letter recognition role, that is of a great importance to discover the differences in meaning of these verses, is ignored. So, this paper, has studied the comparative Review and application of Jarr Letter Recognition in verses which are similar to each other, and in descriptive - analytical method, tries to examine the methods, relying on Quranic evidence, are present in structure of these Jarr verses. Some of these methods are: change the texture, texture descriptors, limitation, expansion of meaning and … that each species has led to the discovery of the meaning of the letters in the allegorical verses, So focusing on a different meaning this will be the discovery of the letters in the allegorical verses achieved And concluded that each verse has its own unique meaning; Because the letters used and how its deployment in the context of signs requires a certain conceptualization, The same interpretation of these verses can not be provided, In this paper, we address these matters, A more accurate interpretation of the allegorical verses of words presented.}, keywords = {the koran ","Literally similar"," Jarr letters"," cognitive semantics ","Esoterism}, title_fa = {بازخوانی نقش حروف جر در آیات متشابه لفظی با رویکرد معناشناسی شناختی}, abstract_fa = {در قرآن کریم گاه با آیاتی مواجه می‌شویم، که در الفاظ با آیات دیگر مشابه هستند؛ اما این به معنای یک‌سانی معنا نیست و هر آیه برای ارائه‌ی مفهومی خاص و جدا از آیه مشابه خود، نزول یافته‌ و محتوای آن تکراری و بدون هدف نیست؛ اما در تفاسیر با نوعی یک‌نواختی در مفهوم ارائه شده از این آیات روبرو هستیم، زیرا عمدتاً نقشِ شناختیِ حروف، که در کشف تفاوت معنایی این‌گونه آیات اهمیت به‌سزایی دارند، نادیده انگاشته شده، پژوهش حاضر، نقد و بررسی تطبیقی کاربرد شناختی حروف جر در آیات شبیه به‌هم را مورد مطالعه قرار داده و با روش توصیفی-تحلیلی تلاش کرده، طی راهکارها و مؤلفه‌هایی با تکیه بر شواهد قرآنی چند حوزه از اختلاف‌های موجود در معنای آیات متشابه که در ساختار حروف جر نمایانند، مورد نقد و بررسی قرار دهد، از جمله این راهکارها تغییر بافتی، توصیف بافتی، تحدید، گسترش معنایی و... است، که هریک به گونه‌ای باعث کشف معنای حروف در آیات متشابه شده است؛ بنابراین با تمرکز بر روی این راهکارها می‌توان به کشف تفاوت‌هایی معنایی حروف در آیات متشابه نائل شد و چنین نتیجه گرفت که هر آیه معنای انحصاری خودش را دارد؛ زیرا حروف مستعمل و نحوه‌ی استقرارشان در بافت آیات مفهوم‌سازی خاصی را می‌طلبد، پس نمی‌توان تفسیری یکسان از این‌گونه آیات ارائه داد، در این نوشتار ضمن پرداختن به این امور، تفسیر دقیق‌تری از آیات متشابه لفظی ارائه شده‌است.}, keywords_fa = {قران","متشابه لفظی"," حروف جر"," معناشناسی شناختی"," اصالت معنا}, url = {https://jrla.isca.ac.ir/article_64865.html}, eprint = {https://jrla.isca.ac.ir/article_64865_a599232f58f2eed9f462859db2dafb2d.pdf} } @article { author = {Gholaminejad, Fahimeh and Alaee Rahmani, fatemeh}, title = {Reviewing and Extracting the Equivalents of the word "Toubah" from Nahj-Al-Balaghah Via Referring to Semantic Differences}, journal = {Religious Literature and Art}, volume = {2}, number = {5}, pages = {109-129}, year = {2017}, publisher = {Islamic Sciences and Culture Academy}, issn = {2538-5704}, eissn = {2821-2177}, doi = {10.22081/jrla.2017.46851.1104}, abstract = {Since long time ago, Muslim scientists have been trying to find different methods to understand hadith – one of the main sources of Islam’s thought and action. One of these ways is to pay attention to the semantic differences of words in hadith. On the other hand, one of the noble sources of hadith is Nahj-Al-Balaghah. So, In order to have a better understanding of hadiths in this book, one should clarify the exact meaning of its words as well as review the words with approximate same meaning and try to find their diverse meaning. Through this way, we can select proper equivalents, and therefore benefit much better from Imam Ali’s eloquence and elegant literal speeches. There are various words in Nahj-Al-Balaghah, which have semantic relation and approximate same meaning with the word “Toubah” (repentance). These words have little semantic differences, which sometimes are considered as synonymous for the word “Toubah”. Thus, in this paper, we are dealing with the semantic differences of these words and the way Imam Ali (peace be upon him) applied them in Nahj-Al-Balaghah, via a descriptive-analytic method. It is clear that analyzing these words and finding their semantic differences would help us to have a proper perception of hadith and eloquent speeches of Imam Ali (peace be upon him).}, keywords = {Nahj-Al-Balaghah,Imam Ali (peace be upon him),Toubah,Words with approximate same meaning,Semantic differences of words}, title_fa = {بررسی و استخراج معادل های واژگانی" توبه " در نهج البلاغه با استناد به فروق اللغات}, abstract_fa = {دانشمندان اسلامی از دیرباز ، درصدد کشف راه ها و روش های متعدد فهم حدیث ، که یکی از منابع اصیل فکر و عمل اسلامی می باشد، بوده اند. از جمله این روش ها ، دقت در فروق اللغـات در متن حدیث است. یکی از منابع گرانسنگ حدیثی، نهج البلاغه می باشد. برای فهم بهتر احادیث این کتاب ارزشمند بایستی پیش از هر اقدامی به بیان معانی دقیق واژگان نهج البلاغه و بررسی کلمات متقارب المعنی با این واژگان و بیان اختلاف معانی آنها با یکدیگر پرداخت تا در سایه آن بتوان از لطایف ادبی و فصحات کلام امام علی (ع)در گزینش الفاظ مناسب در نهج البلاغه پرده برداشت. در میان الفاظ نهج البلاغه، واژگانی وجود دارد که ارتباط معنایی و تقارب معنایی با واژه توبه دارند، اگر چه بین آنها تفاوتهای خردی می باشد به گونه ای که در بسیاری موارد، چونان واژگان مترادف و هم معنا، به نظر می آید. در این مقاله که به روش توصیفی - تحلیلی انجام شده است ، به بررسی تفاوت های معانی این واژگان متقارب المعنی و نحوه ی استفاده امام علی (ع) از هر یک از این کلمات در نهج البلاغه خواهیم پرداخت. بدیهی است که بررسی واژگان متقارب المعنی با این واژه و ذکر جنبه های اختلاف معنایی آنها راه را برای فهم صحیح حدیث(فهم فضیلت سخنوری و شگفتی ها کلام امام علی(ع) در نهج البلاغه) هموار می سازد.}, keywords_fa = {نهج البلاغه,امام علی(ع),توبه,واژگان قریب المعنی,فروق اللغـﺔ}, url = {https://jrla.isca.ac.ir/article_64866.html}, eprint = {https://jrla.isca.ac.ir/article_64866_8a2ffefb4932c2c65afea0bb8d570ccd.pdf} } @article { author = {Fallah, Ebrahim and shafi pour, sajjad}, title = {The appropriateness of sound - Fonosemantic content or the Koran in Vaghe’a Surah}, journal = {Religious Literature and Art}, volume = {2}, number = {5}, pages = {129-153}, year = {2017}, publisher = {Islamic Sciences and Culture Academy}, issn = {2538-5704}, eissn = {2821-2177}, doi = {10.22081/jrla.2017.46944.1109}, abstract = {One of the miraculous aspects of the holey Quran , few scholars have considered the appropriateness of sound - Fonosemantic content or the Koran . Fonosemantic means : make connections between sounds and variable proportion of its meaning by corollaries to create different levels of meaning and imagery to the audience of the states and the speaker traits . In this paper, the appropriateness of sound - the content of the holey Qur'an into three categories in terms of proportionality , relevance and appropriateness of the verse in the holey Quran is divided into the same semantic context . Each of these relationships to obtain the rule is expressed . The results of the study of the Holy Qur'an is full of rhythmic style of that fits the distinctive meanings , without any sense of rhythm or sense of rhythm will prevail . Keywords: holey Qur'an, Awa , Mahtwa , Fonosemantic , music ,rhythm.}, keywords = {Quran,Ava,content,Fnvsmantyk,Chapter Event}, title_fa = {تناسب آوایی- محتوایی(فنوسمانتیک) در آیات قرآن با بررسی مواردی از سوره واقعه}, abstract_fa = {ساختار هر واژه متشکل از تعدادی آواست که با همنشینی مجموعه ساختار آوایی واژه را رقم زده‏اند. از نگاه نشانه شناختی آواها عناصر بی مفهوم و بی ارتباط با معنا نیستند بلکه متغیرهایی هستند که با مدلول‏های معنایی جهت ایجاد سطوح مختلف معنایی و تصویر سازی ذهنی برای مخاطب از حالات و صفات گوینده در ارتباط‏اند. امروزه این ویژگی را فنوسمانتیک می‏نامند. بر همین اساس وقتی از این زاویه به قرآن به عنوان قسمی از معماری سخن نگریسته می‏شود، متغیر های آوایی مجموعه ی به هم پیوسته و نامحدودی از نشانه‏ها را ایجاد کرده‏اند که در ورای آن‏ها اقیانوسی از معانی ظریف و باریک نهفته است. این ویژگی را می‏توان در سه حیطه الفاظ، آیه و مجموعه‏ای از آیات مورد توجه قرار داد. این مقاله با عنوان تناسب آوایی- محتوایی(فنوسمانتیک) در قرآن با روش استقرایی و مطالعه کتابخانه‎ای درصدد است تا اولا به قاعده‏ای برای این جنبه از اعجاز پرداخته و ثانیا جهت روشن شدن ابعاد آن به بیان نمونه‏هایی از سوره واقعه بر اساس این علم بپردازد. در این مقاله تناسب آوایی-محتوایی در قرآن به سه دسته تناسب در واژه، تناسب در آیه و تناسب در آیات با سیاق معنایی یکسان تقسیم شده است. سپس برای بدست آوردن هر کدام از این روابط قاعده‏ای بیان شده است. نتایج حاصل از تحقیق نشان خواهد داد قرآن کریم به سبک ریتمیک سرشار از موسیقى متناسب با معانى ممتاز است، بى ‏آن که ریتم بر معنا و یا معنا بر ریتم غلبه یابد.}, keywords_fa = {قرآن,آوا,محتوا,فنوسمانتیک,سوره واقعه}, url = {https://jrla.isca.ac.ir/article_64867.html}, eprint = {https://jrla.isca.ac.ir/article_64867_cd935bd0189e1087504dffdb1fd7a956.pdf} } @article { author = {saadouni, fatemeh}, title = {Brachiology position in Nahjolbalaghe’s rhetoric}, journal = {Religious Literature and Art}, volume = {2}, number = {5}, pages = {153-176}, year = {2017}, publisher = {Islamic Sciences and Culture Academy}, issn = {2538-5704}, eissn = {2821-2177}, doi = {10.22081/jrla.2017.47094.1116}, abstract = {One of the beautiful approaches of Imam Ali’s rhetoric speech in Nahjolbalaghe is brachiology that plays an important role in charm meanings of his speech apart from its rhetorical position in the beauty of literal and outward Imam Ali’s interpretations. In the ancient rhetorical works, brachiology is divided into two types of terseness and ellipsis. Some goals and reasons have been addressed for ellipsis which briefness, honoring the high status of the person spoken to, exaggeration, observance of speech’s intonation and riming prose are some of these reasons. In Nahjolbalaghe, both types of brachiology have been used and Imam Ali has provided wide and deep meaning with few words by his unparalleled mastery. So that not only the appearance of the phrases has not been disturbed; but also it has been made it more beautiful and eloquent. This is while literature and rhetoric were not the main goal of Imam Ali and he said most of them with extemporaneous speech and without previous preparation. In this study, numerous examples of the brachiology types in Imam Ali’s speech have been mentioned and their aesthetic aspect has been studied.}, keywords = {brachiology and its types,ancient viewpoint about brachiology ، brachiology in Nahjolbalaghe}, title_fa = {جایگاه ایجاز در بلاغت نهج البلاغه}, abstract_fa = {چکیده یکی از رویکردهای زیبای بلاغت سخنان امام علی(ع) در نهج البلاغه ایجاز است که غیر از جایگاه بلاغی آن در زیبایی لفظی و برونی تعابیر امام(ع)نقش مهمی هم در جذابیت معانی سخنان ایشان ایفا می کند. در آثار بلاغی گذشتگان ایجاز بر دو نوع قصر و حذف تقسیم شده است که برای نوع حذف آن اهداف و دلایلی در کلام عنوان می کنند که اختصار، بزرگداشت مقام مخاطب، مبالغه، رعایت موسیقی و سجع کلام از جمله این دلایل است. در نهج البلاغه هر دو نوع ایجاز بکار رفته و امام علی (ع) با تسلط بی نظیر خود بر فنون سخنوری، معانی عمیق و گسترده را با واژگانی اندک ارائه نموده، بطوری که نه تنها خللی در ظاهر عبارات بوجود نیامده، بلکه آنها را زیباتر و بلیغ تر کرده است. این در حالی است که ادبیات و بلاغت هدف اصلی امام(ع)نبوده و ایشان غالب این سخنان را بدون آمادگی قبلی و فی البداهه ایراد فرمودند. در جستار پیش رو نمونه های متعددی از انواع ایجاز در سخنان امام علی (ع) ذکر شده و بُعد زیبایی شناختی آنها مورد بررسی قرار گرفته است.}, keywords_fa = {: ایجاز و انواع آن,دیدگاه گذشتگان درباره ایجاز,ایجاز در نهج البلاغه}, url = {https://jrla.isca.ac.ir/article_64868.html}, eprint = {https://jrla.isca.ac.ir/article_64868_a3f91c3095afec41618b2f6f847b0ed9.pdf} }