هنر داستان‌گویی در تبلیغ دینی

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسنده

استادیار پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی.

10.22081/jrla.2014.73384

چکیده

توجه به داستان و داستان‌گویی به عنوان تکنیکی برای انتقال و تثبیت عناصر فرهنگی عرصه‌ای جدید است که طی دو دهۀ اخیر به‌ویژه در مدیریت دانش به آن توجه شده است. این مقاله با الهام از تلاشهای انجام شده بر روی استفاده از داستان‌گویی در تبلیغ دینی متمرکز شده است. همچنین با ذکر کارکردها، ویژگیها و محدودیتهای داستان‌گویی توجه مخاطبان به خصوص مبلغین دینی را به آشنایی و کاربرد هنرمندانۀ این تکنیک در فعالیتهای تبلیغی جلب می‌کند.

کلیدواژه‌ها